Welcome to mybenz | mysatisfaction !, Register here.. | Home | Directory | Events | Forum | Buy and Sell | Contact Us | Planet Mybenz  
Recent Forum Topics
Topic Replies/
Views
Last Post
RECOMMENDED ATF BRAND/GRADE FOR E200 W211 2/1353 2020/10/21 11:05 Golfer
WHO R YOU? 337/57341 2020/10/21 10:57 Golfer
updated tire price list 218/108728 2020/8/22 18:24 lgxrkz
Revive MYBENZ 3/1395 2020/8/3 21:31 Golfer
Hello guys 1/1763 2020/7/29 15:01 sjchoo
C250 Aircond leak 6/730 2020/7/29 14:52 sjchoo
GET TO KNOW : Our States Penghulu!! 86/24237 2020/7/7 12:12 Golfer
TT session 2020 in Penang 4/3758 2020/6/19 23:01 Golfer
W124 E280 MP PArts and Maintenance 2/1629 2020/6/13 8:28 raz
Mercedes Mechanics, AC Man, Wireman, Tireshop 21/12018 2020/5/20 12:32 timyap
1989 W124 300CE stalling while slowing down 2/3774 2020/5/20 12:16 timyap
W212 E-Classe Owners 76/19831 2020/4/9 22:17 dushendra
W220 S280 facelift 0/1481 2020/4/9 22:10 dushendra
W245 B170 Transmission Visit Workshop error 0/2285 2020/4/1 21:42 Brother
Repair Lamella Sunroof W245 B170 0/1301 2020/4/1 19:44 Brother
TT Session in Penang 2018 12/4978 2020/2/28 23:06 Golfer
Banner Battery 2/3426 2020/2/28 23:04 Golfer
Black stain on saddle brown nappa seats 0/1931 2020/1/30 21:54 Rey
Merry Christmas 0/3110 2019/12/24 22:45 Golfer
Dynamic shock absorbers replacement 3/3206 2019/12/6 15:31 126208W
Flipkey replacement needed 0/1475 2019/11/17 0:34 alvin488
How to activate Navi in W204 0/1468 2019/11/14 16:42 MaN_MoRiNi
W211 aircond wshop 1/1912 2019/11/5 19:16 JavaKajang
w210 SERVICE CENTER(CHEAP AND BEST) 1/1927 2019/9/22 16:53 han
SRS LIGHT ON - 124 0/2920 2019/9/10 16:05 skcsec
W210 half cut Front Bumper 0/1866 2019/9/5 17:30 dudelouv
W202 C220 1996 auto 0/2789 2019/8/24 21:02 aridz1
W212 windscreen replacement in JB 3/3320 2019/8/21 13:23 alexl
C200 W204 2011 Facelift - A personal review 260/49334 2019/8/14 5:50 enkil
190E 2.6 (Manual) 0/3712 2019/7/4 12:08 cossie_mozzie
Genuine Mercedes Benz E280 Masterpiece W124 (SOLD) 0/4662 2019/6/17 17:04 cossie_mozzie
Ideal engine transplant for 190E 2/3443 2019/6/14 9:56 cossie_mozzie
car idle and stall 5/2682 2019/6/11 22:48 Golfer
vibration on rev 1/3412 2019/5/15 21:00 Gan
Anyone knows what this button is? 3/4544 2019/5/15 18:42 Plinker
REPAIR MILEAGE METER - 124 MODEL 6/3791 2019/5/7 17:43 Plinker
Two Doors with or without tops Mercedes Members 214/45514 2019/4/11 14:55 126208W
Auxiliary fan brand recommendation 1/3578 2019/4/7 0:16 shiningstar
E300 HYBRID ( Blue tech) Diesel 0/3590 2019/3/26 22:44 SERVICOM
Groovy Sunshade Bulk Purchase 15/10462 2019/3/18 1:17 techjack
Madeline 19/6719 2019/3/4 12:17 deezed
Kipas laju sedangkan temperature 80-95 0/3304 2019/2/26 15:54 adhary
Subwoofer W212 3/6199 2019/2/2 23:44 Mabel
Good Night... 165/28276 2019/1/12 0:51 Mabel
W211 Members 197/49805 2019/1/12 0:47 Mabel
Battery drain 3/4755 2019/1/12 0:46 Mabel
Rusty water 5/7588 2019/1/12 0:45 Mabel
W124 E220 Japan model engine misfirng and stalling 3/4925 2018/12/21 21:41 Mabel
What are the different classes in Mercedes Benz? 2/5962 2018/11/30 21:51 Mabel
GEAR BOX - W220 S280YEAR 2000 2/4764 2018/11/30 21:41 Mabel
Login
Username:

Password:


Lost Password?

Register now!
Refine Search
Main Menu
Quick Access
Who's Online
19 user(s) are online (13 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 19

more...
Location and Benz Model
Please add your location and benz model by clicking on your "edit account" link . That way it will help other members to help you identifying your benz related problem or probably help locating nearest workshop for you .
Members vs Models
Vintage | A-Class | W123 | W124 | W126 | W140 | W201 | W202 | W203 | W210 | W211 | W220 | 
B-Class | M-Class | W204 | W221 | W212 | 2-Doors | R107 | R129 | R170 | R171 | R230
mybenz | mysatisfaction Forum Index
   General talks about Benz
     GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
Register To Post

| Oldest First Previous Topic | Next Topic | Bottom
Poster Thread
hj_ismail
Posted on: 2011/11/18 21:44
Penghulu
Joined: 2011/9/16
From: Kota Bharu, Kelantan
Posts: 38
Benz Model: W203 C180K
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
Tuan Mabel,
Tadi isyak saya berjemaah dgn beliau,
Sultan Mohd V telah beri percuma kpd MB sebuah kereta mercedes S 600 pakai no. DV 1 (milik Sultan) ada depan rumah beliau, pemandu dia cerita, kereta tu rasa macam berada dlm. kapal terbang je bila dipandu!!!!!

Salammmmmmmmmmm......
gerardj
Posted on: 2011/11/18 21:44
Home away from home
Joined: 2010/12/6
From: Abu Dhabi & Port Dickson
Posts: 5781
Benz Model: C107 380 SLC
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
I once met Tuan Guru years ago when the JE crisis hit Negeri Sembilan. He was the first political leader to visit the are and HE NEVER EVEN WORE A MASK!!!! The first BN reps only visited te place 2 weeks later!

Had a short conversation with him. The man really impresssed left a lasting impression on me. One of the very few politicians who walks the talk.

I wish I could make it for this planned trip.


----------------
THE KUNJIATOR
Vice President Of Kunjistan


Mabel
Posted on: 2011/11/18 21:33
Benzo mania
Joined: 2007/8/7
From: Shah Alam, Cyber Jaya, Sunway
Posts: 20052
Benz Model: S320L, E240, C200
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
Quote:

hj_ismail wrote:
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua,

Untuk majlis ke kelantan, saya dah berbincang dengan MB Kelantan, Seorang Exco K'jaan Negeri dan Dato' Speaker K'jaan Negeri Kelantan yang semuanya menggunakan Kereta Mercedes yang berkebetulan kawan baik saya, mereka bersetuju untuk menyambut kedatangan tuan tuan Ke kelantan dan menghadiri majlis TT yang mungkin kita adakan, kalau tiada apa-apa masaalah mungkin kerajaan Negeri akan tajakan majlis TT tersebut, insyaalah, minta semua ahli Mybenz doakan agar majlis ini menjadi kenyataan, Saya akan usahakan....

Insyaalah Kelantan Boleh!

Hj. Ismail


Alhamdullilah, Tahniah Tuan Haji kerana menyahut seruan kami...

Saya pun peminat Tuan Guru Nik Aziz kita ini sampai banyak membeli cassette ceramah beliau terutama siri Fiqh Sunnah Sayyid Sabiq di Pejabat Pas di KB.

Tambah lagi, saya di fahamkan yang
1. Dia pakai Kereta Perdana V6 sebagai kereta rasmi dia.
2. Dia ada memiliki satu kereta Mercedes W140..kereta sendiri..

Betul ke?

Kirim salam pada dia ya..


----------------
Cheers/Mabel

Nothing great was ever achieved without enthusiasm
Take time to read. It is the fountain of wisdom
Membership Number: One Nine Seven Seven

hj_ismail
Posted on: 2011/11/18 21:28
Penghulu
Joined: 2011/9/16
From: Kota Bharu, Kelantan
Posts: 38
Benz Model: W203 C180K
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
En. Badrul,
Marilah sini, saya beri bilik percuma depan rumah MB, subuh boleh berjemaah dgn beliau, keesukannya boleh pergi Kawasan bebas cukai p/kubor, Rantau panjang, Wakaf Che yeh, Penambang (Batik), macam2 lah, janji call dulu untuk confirmed bilik,
ok!!!!!!!!!
hj_ismail
Posted on: 2011/11/18 21:24
Penghulu
Joined: 2011/9/16
From: Kota Bharu, Kelantan
Posts: 38
Benz Model: W203 C180K
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
salam,
marilah, bila2 masa pun boleh,
saya sedia menunggu, silap2 dapat
bilik percuma, insyaalah....

Haji Ismail
sauki
Posted on: 2011/11/18 19:06
Home away from home
Joined: 2011/4/20
From: 2ND LINK (JB)
Posts: 246
Benz Model: Black 190E(2.0)
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
Tuan Haji..
hokaloo la wei..offer tuan hj tu jare2 ore leh buat.hok ni kawe jd koho segan ni..kalu buleh nk g kelate selalu jah..
Insyallah..pjg umur..murah rezeki..kita jumpo jugok..

tkasih daun keladi..


----------------
MYBENZ-11902

hj_ismail
Posted on: 2011/11/18 18:32
Penghulu
Joined: 2011/9/16
From: Kota Bharu, Kelantan
Posts: 38
Benz Model: W203 C180K
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
Bang Sauki,

Salam,
Demo kelik kelantan tu, marilah jumpa saya, kita gi sembahyang jemaah belakang MB Kelantan di pulau Melaka, Saya bawak demo jumpa dgn dia lah,
Ko demo nak makan malam dgn MB, nak makan tengahari ikan keli dengan speaker ko, nak makan nasi arab dgn sultan kelantan ko, nak bual2 dengan Dato exco ko, boleh belako dgn syarat puak2 tu free lah hari tu....
ok!
badrulh
Posted on: 2011/11/18 18:01
Penghulu
Joined: 2009/11/3
From: SEBERANG TAKIR KUALA TERENGGANU
Posts: 2175
Benz Model: W124 260E
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
Wah hebat nya...
Belum pernah lg Kerajaan Negeri meraikan MyBenz
setakat ni..moga2 jadi kenyataan..


----------------
make peace not war
membership number:five 1 five 1

sauki
Posted on: 2011/11/18 17:29
Home away from home
Joined: 2011/4/20
From: 2ND LINK (JB)
Posts: 246
Benz Model: Black 190E(2.0)
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
salam hj ismail..
mintok2 biar jadi lah TT wat kat kb..kawe pon doh lamo tak balik kpg ni..kalu lagu ni kena blk kpg sokmo lah..
lamo doh tak make nasi kerabu..ayam percik..ketupat sotong..ehhh...byk lg ler..

tempat jatuh lg dikenang..inikan tempat mandi air bah..


----------------
MYBENZ-11902

ngaiseng
Posted on: 2011/11/18 16:41
Penghulu
Joined: 2008/11/11
From: Ipoh
Posts: 914
Benz Model: Masterpiece E280
Message:
Re: GET TO KNOW : Our States Penghulu!!
Wah, besnya penghulu Kelantan.

Quote:

hj_ismail wrote:
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua,

Untuk majlis ke kelantan, saya dah berbincang dengan MB Kelantan, Seorang Exco K'jaan Negeri dan Dato' Speaker K'jaan Negeri Kelantan yang semuanya menggunakan Kereta Mercedes yang berkebetulan kawan baik saya, mereka bersetuju untuk menyambut kedatangan tuan tuan Ke kelantan dan menghadiri majlis TT yang mungkin kita adakan, kalau tiada apa-apa masaalah mungkin kerajaan Negeri akan tajakan majlis TT tersebut, insyaalah, minta semua ahli Mybenz doakan agar majlis ini menjadi kenyataan, Saya akan usahakan....

Insyaalah Kelantan Boleh!

Hj. Ismail
« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 9 »
| Oldest First Previous Topic | Next Topic | Top

Register To Post